NYHETSARKIV, 01/11-2006:

Nytt design på WebBusiness.no


Fra 1. november 2006 har WebBusiness fått nytt utseende på Internett. Nettstedet kjører fremdeles i en vanlig InfoWeb-løsning, men har gått gjennom et komplett redesign.

Toppdelen av sidene er nå designet i friske fargekoder av blått, grønt, hvitt, grått og rødt. For å skape en designmessig helhet, går de samme fargene igjen i både linker, streker og tekstfarger. Alt i alt føler vi at den nye designprofilen gjengir  stemningen i et optimistisk og etablert firma.

En iøynefallende del av logotopp-delen er keiserkåpen (sommerfuglen). Denne er brukt for å skape en symbolsk relasjon mellom våre Internett-løsninger og naturens design. Keiserkåpen er en av våre største sommerfugler og en elegant flyger. Med sine rene og fargerike linjer, føler vi den representerer både styrke og eleganse.

Kartet på forsiden indikerer at vårt hovedforretningsområde er Norge og våre skandinaviske naboland. WebBusiness står som innehaver av både den svenske og danske varianten av domenenavnet webbusiness.

Forsiden skiller seg klart ut fra undersidene. Som erstatning fra forsidens menykolonne, gis brukeren nå et oversiktelig startpunkt i form av fire hovedvalg som er plassert sentralt på siden. Søkefunksjonen er lett tilgjengelig, og fremdeles finner man en høyrekolonne på forsiden med siste nytt-linker. På undersidene vises igjen den tradisjonelle InfoWeb-menyen, med lett navigerbare artikkelgrupper på flere nivå.

I tillegg til redesignet, har det blitt skrevet flere nye artikler, blant annet en FAQ og omtale av konsulenttjenester og publisering av bedriftsdatabaser på Internett.