Endre avsender av SMS hos Clickatell
Dersom et annet mobilnummer ønskes benyttet som avsender av SMS fra verktøyet, må det registreres en ny "SenderID" hos Clickatell. Når dette er gjort, må WebBusiness bytte ut avsendernummeret i verktøyet før endringen blir aktiv.
Slik oppretter man en ny SenderID hos Clickatell:
1. Logg inn via https://archive.clickatell.com/login med din tildelte påloggingsinformasjon.
2. Klikk "Manage account" på toppen av siden.
3. Klikk "Manage sender ID".
4. Klikk "Add Sender ID".
5. Skriv inn det nye mobilnummeret, og trykk Submit-knappen. Husk at et norsk mobilnummer må ha den norske landskoden 47 foran seg, f.eks. slik: 4790090090 hvis mobilnummeret er 90090090.
6. Du vil nå komme til en side der du må legge inn en autorisasjonskode. Denne koden skal automatisk ha bli sendt pr. SMS til det nye mobilnummeret da du utførte punkt 5 over. Legg inn den tilsendte koden på angitt plass, og fullfør registreringsprosessen.
7. Når Clickatell bekrefter at det nye nummeret er klart til bruk, sender du en e-post til post@webbusiness.no om at det er registrert ny senderID (nytt mobilnummer) hos Clickatell, og at dere ønsker å benytte dette som ny avsender av SMS i verktøyet. WebBusiness vil da raskt endre avsendernummeret og gi beskjed når det er gjort.